lørdag den 5. september 2009

Sushi - som amerikanere åbenbart hænger på deres juletræ, hvis de virkelig godt kan lide det.

Eike, Matt, Logan, Joana og Margaret i Cedar Point

Dippin'dots


Eike, Snoopy, Logan, Bailey, Joana and me i Cedar Point



Logan og Bailey prøver at finde ud af, hvad det skal forestille
Matt - smart, ikke?

Mig med cool hat

Eike med lækker hotdog-hat

Joana med en vældig smart hat i Cedar Point

Til mor! - noget af de mærkelige amerikaneres julepynt

Nana, mig og Joana i et lighthouse

Mig og Joana ved Tawas Bay

Garey og mig

Mig og Joana på burgerking





Cedar Point rocks!!!
Onsdag var vi i Cedar Point sammen med Eike, Matt, Devin og hans drenge, Logan og Bailey. Det var vildt fedt! Cedar Point er en forlystelsespark, og der kan jeg godt sige jer, de danske forlystelsesparker kan pakke sammen og gå hjem i forhold til den. For det første var den kæmpestor, og for det andet var the rollercoasters meget større og vildere end noget, jeg nogensinde har set. Så efter jeg har været oppe og prøve alle dem, er der ikke noget, jeg ikke tør! (altså af sådan nogle forlystelses-ting!) Vi kørte der ned på ægte amerikansk vis i en ”minivan” med fællessange – rigtig roadtrip-agtigt! Og da vi så endelig var der, havde Matt styr på alle de rutsjebaner, vi skulle prøve (tror han har været der mange gange før). Så vi fulgte efter ham, og ham og Eike fik også lokket mig og Joana med op i dem alle. Margarets eneste ”fornøjelse” den dag var toget, der kørte folk rundt, fordi det jo var så stort! Men selv Logan og Bailey var med oppe i dem alle, hvilket jeg i hvert fald ikke ville have turdet da jeg var 11-12 år – så de var ret seje! Der var vi hele dagen, og det var en fantastisk sjov dag. Jeg fik også vist Logan og Bailey mine håndbold-skills, men tror ikke de var just imponeret, for jeg tog bolden fra dem. Og så fik jeg en ny slags is; ”Dippin’dots” hed det, og det var bare en masse små kugler. Det lignede faktisk bare kugler fra en sækkestol eller noget, men det var altså is. Og det var god is! J Men lidt skægt, for det lignede overhovedet ikke is. Men det var en virkelig god dag med nogle rigtig søde og sjove mennesker.
Udover det har jeg nu også prøvet at køre traktor, for Garey mente da lige at det skulle vi prøve, da vi var hejmme ved ham den anden dag - hvilket resulterede i endnu en million myggestik! Og så har jeg været i verdens største julebutik - og hold **** den var stor! Altså det avr helt sindssygt, hvad amerikanere putter på deres juletræ. Der var figurer af Elvis, Beatles, Basketballs, ALT!!!! - og mig og Joana er blevet enige om, at det var noget af det grimmeste, ví nogensinde har set!
Vejret herovre er super godt, og derfor tog vi lørdag til ”stranden”. (ved ikke om man kalder det en strand, når det er ved en sø!) Men det var rigtig lækkert ved Tawas Bay. Vi kørte tidligt om morgenen og hentede Nana og Janice, som også skulle med. (og det var godt nok rart at snakke dansk med Nana igen – det føltes som det var flere uger siden jeg sidst havde snakket det!) Og da vi så endelig var der havde Margaret købt ind til hotdogs, som altså overhovedet ikke er ligeså gode som danske hotdogs – de rister ikke engang brødet!!! Stranden var rigtig dejlig, og det var næsten ligesom at være ved en rigtig strand, undtagen at vandet var ferskvand, men det var jo dejligt nok! Derefter var vi også oppe og se et af Michigans berømte lighthouses, som altså ikke var noget stort at se, synes jeg, men tjaa.. det skal man vel se, når man er her!

På tirsdag starter jeg i skole, og jeg er meget nervøs! Vi har været til orientation i mandags, og alle var rigtig søde, men skolen er simpelthen bare frygtelig stor og alle gangene ligner hinanden. Og så er alt orange, hvidt og sort, fordi det er skolens farver. Og så har vi også været til en football-game, som jeg virkelig ikke forstod noget som helst af!

I morgen skal vi så i kirke igen, og ud til Denise og svømme i poolen – bliver dejligt… som i kan høre har vi rigtig godt vejr herovre – det er så lækkert!
- Men nu bliver jeg nødt til at smutte, for bliver angrebet af myg!!! - og der er kun trådløst ude i haven

Ingen kommentarer:

Send en kommentar