mandag den 31. august 2009


En lille update:
Herovre er alt bare super – I går tog mig og Margaret på Applebees inden Joana kom. Og det er faktisk et ret godt sted – think I’m gonna go there a lot! Men nu er Joana her så også, hvilket er virkelig virkelig rart, for vi har det super sammen.

I dag, fredag, var vi henne på skolen og vælge fag. – og skolen er enorm! Jeg kommer til at fare vild så mange gange. Men jeg har fået et kort, som jeg lige tror jeg vil kigge lidt på inden jeg starter. Her i det første semester har jeg valgt noget matematik-halløj, Anatomy (som jeg ikke er helt sikker på, hvad er – men the counselor sagde noget med at skære i katte – så jeg tænkte bare yeees!!!), P.E., US History og tysk. Og i det næste semester skal jeg så ikke have engelsk eller Anatomy mere, men Speech og Psykologi i stedet.

Joana
Me and Jo by the pool
Mandag d. 31. august
Jeg har endelig fået internet på min computer (eller det vil sige, hvis jeg sætter mig udenfor er der internet). – men det er da en forbedring! I lørdags var vi på ”picnic” med de andre udvekslingsstudenter og deres familier her i området. Men det var overhovedet ikke noget der lignede picnic! Vi var godt nok tæt på en skov, men det var vist også det tætteste på picnic vi kom. Til gengæld havde Denise en pool i baghaven – not bad at all! Så der havde vi en super dag – undtagen maden! – jeg savner godt nok dansk mad helt vildt! (specielt rugbrød) Alt mad herovre er bare så anderledes og lidt halv-klamt, fedtet og badrrr, synes jeg. Og noget jeg har undret mig over er, hvorfor de ligger knive frem på bordene, for de bruger dem ikke! – de skovler bare ind med gaflen!!!! Og skærer maden over med gaflen – det ser lidt grotesk ud. Og nårh ja, kagen!!! Vi skulle selvfølgelig også have kage til vores picnic, så Margaret bestilte en hos bageren og sikke en kage! Den lignede en kæmpe forstørrelse af de plastickager jeg legede med da jeg var lille. Mig og Joana blev enige om, at den så virkelig virkelig giftig ud. Og hvad er det for noget, at putte gavebånd på en kage? – det er da noget mærkeligt noget at gøre!
Den giftige (men namnam vældig gode) kage
Og amerikanere kan bare altid spise!! – til ”picnic’en” havde vi jo spist hele dagen, men da vi kom hjem skulle vi alligevel ud og spise med Garey (en anden YFU-frivillig). Altså, jeg kunne ha’ levet i 2 dage uden at blive sulten så meget som jeg havde spist om dagen. Men lidt godt kom der da ud af det, for Garey går meget op i gamle biler, så da vi skulle hjem, mente han lige jeg skulle have et lift i hans bil, hvilket virkelig var sjovt!

Men i går var vi så i kirke. Og det var hmm.. anderledes! Inden det var mig og Jo i søndagsskole sammen med Eike, og tjaa, det var i hvert fald en ny oplevelse! Jeg håber ikke, jeg behøver gøre det hver søndag, for der følte jeg godt nok, at jeg havde andre ting, der havde været 10 gange så vigtige at lave (fx at sove, siden det var kl. 8 om morgenen!). Men jeg overlevede (obvious!). Men Margaret er meget religiøs, og vi beder bordbøn, inden vi skal spise aftensmad – så mor, du får en helt ny, meget kristen datter hjem!;)
Ellers går det meget stille og roligt herovre – mig og Joana var ude og løbe i går, hvilket resulterede i en million myggestik. Men vi havde det sjovt, og fandt et træ der var fyldt med sko! Så var vi også i The Mall, og hvorfor skal alting bare være stort herovre! Jeg kunne sagtens blive væk bare i en af butikkerne!
Jeg savner jer alle helt vildt - men elsker at være her!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar