lørdag den 26. september 2009

Endelig weekend!!!
Så er det ved at blive hverdag herovre – eller det tror jeg aldrig det bliver. Alt er så spændende og nyt herovre, at jeg slet ikke har tid til noget. Når kl. bliver halv 10 er jeg bare træt og vil i seng pga., de mange nye indtryk, der fylder mit hoved! Det går stadig super på skolen – det er dog gået op for mig, at matematik på engelsk er noget ”the devil created”. Og det er svært, og der er mange lektier. Så derfor har jeg valgt at skifte pre-calc ud med algebra 2, fordi jeg simpelthen ikke vil bruge mit år på at sidde og lave skide matematik-stykker! (Mor og far – den havde i nok aldrig hørt, I skulle høre fra mig, at jeg hader matematik, men det er simpelthen så svært at forstå!) – og mrs. Kleinidler har givet mig weekenden her til at tænke over, om jeg virkelig vil ændre my schedule – men det har jeg allerede besluttet mig for, at jeg vil! Det gik allerede op for mig efter 1. Quiz i pre-calc, hvor jeg kun lige bestod med 1 point! – og altså, det ligner jo ikke mig, håber jeg. Men de andre fag, er jeg super glad for. Skolesystemet herovre er meget anderledes. Vi har quizzes flere gange i ugen – og det er bare udenadslære det hele. Altså fx in my history class har jeg faktisk ingen ide om, hvad vi har haft om, men alligevel har jeg fået A, fordi jeg har lavet lektierne, som bare skulle skrives af fra bogen. Men altså, det er jo bare godt for mig!!! Min anatomy class er jeg også utrolig glad for. Eller det vil sige, det handler faktisk ikke så meget om anatomy, for mr. Hinds kan utrolig godt lide at snakke om alt andet end anatomy. Og her i fredags gik det så også op for ham, at jeg var exchange student, da jeg blev kaldt ned til et møde – så nu får vi endnu en anatomy time, hvor vi ikke skal lave noget om anatomy, men høre om Danmark. Men altså, vi får ham til at lave alle mulige ting. Han har turtles inde i klassen i en stor tank, og den anden dag lokkede vi ham til at lave et turtle-race! Og i den klasse er der nogle utrolig søde mennesker, som jeg rigtig godt kan lide at være sammen med.

Min gymnastik time er utrolig anderledes end den var i Danmark. Hver tirsdag og torsdag har vi vægtløftning – og altså, min røv har virkelig været øm de sidste dage, fordi jeg bare overhovedet ikke er vant til det. Men ellers løber vi miles (og jeg er hurtigst) – som ikke er specielt hårdt. Og altså min p.e. teacher har virkelig ikke særlig meget forberedelse i forhold til, hvad jeg har set mor have. Den anden dag satte hun en træningsvideo på, som vi bare skulle lave hele timen. Og altså, det er ikke noget med at fnise og ikke lave noget i timerne. Der er meget strikse regler: Ikke noget gum (har jeg svært ved at holde!!!), alle smykker skal af, inden timen begynder (endnu en gang, svært at huske med alle mine armbånd!!!), ingen tanktops eller korte shorts. Og så skal man bare knokle i timerne. Hvis hun ser os stå og kigge, kan hun finde på at tage nogle af vores ”credit points”, som jo så vil skade vores karakter. Men jeg kan ikke forstå, hvordan teenagere, der går i High school kan tage på – for hvis de bare vælger P.E. får man i hvert fald rørt sig MEGET hver dag. Det værste er dog, at man ikke går i bad efter P.E. Jeg synes simpelthen det er så ulækkert!!!!!, fordi man sveder altså meget, fordi man bliver nødt til at lave så meget. Men nope, det er bare videre til næste time lige efter gymnastik.

I min english class går det også utrolig godt. Det er en klasse med dobbelt-lærere, så de er meget opmærksomme på at jeg forstår det hele. Jeg er dog blevet til grin flere gange. Fx da jeg lige skulle være sikker på hvad en pen og pencil var – det blev råbt ud over hele klassen!! I could have killed Zach! Men senere i den time dummede jeg mig selvfølgelig igen: Jeg sad og snakkede med dem, jeg sidder ved siden af, og en anden dreng kommer så ned til mig og siger: ”You should go talk to Kyle – you wanna do that? He really likes blondes.” Og selvfølgelig sagde jeg da bare jaja – altså, jeg kan da sagtens snakke med ham. Jeg synes bare det var lidt mærkeligt. Men efter mit svar, vender hele klassen sig om og kigger på mig. Jeg rødmer selv følgelig. Ham drengen bliver så ved, ”You really wanna talk to him?? Really??” Og der begyndte det så at gå op for mig, at jeg nok havde sagt ja til noget andet. Jeg havde ret. Zach og Jaren fortalte mig bagefter, at jeg lige havde sagt ja til at gå ud med ham Kyle. Endnu mere rødmen!!!!!, fordi hele klassen griner af mig.

Men har fået en masse gode veninder herovre. Specielt en pige der hedder Grace, som jeg tit er sammen med. Hende og hendes veninder har taget mig med til taco bell, cold stone, football games osv. De er bare super søde, og jeg har det bare helt vildt godt med dem. + de har introduceret mig for rigtige donuts!!!! UHM! :D

I næste weekend har vi home coming. Og jeg glæder mig simpelthen så meget. Jeg har været ude og købe kjole, og nøøøøj, hvor jeg glæder mig til at ha’ den på! Det er simpelthen så billigt herover – købte både kjole og sko for 400-500 kr. tror jeg. Det er helt sindssygt!

Men nu vil jeg ikke fortælle mere – her sker ikke rigtig noget super interessant. Og nu har jeg også skrevet så meget, som I sikkert synes er fuldstændig unødvendigt at vide. Men jeg savner jer rigtig meget (specielt Jeanne og Nick – tilfreds???) – har dog ikke så meget tid til at længes hjem, fordi der hele tiden sker noget nyt hele tiden. Faktisk har jeg heller ikke engang tid til at sidde her nu – should be studying for quizzes Monday. Har både history, hvor jeg skal lære alle states and capitals udenad, og anatomy, hvor der er 55 bio roots jeg skal lære udenad.

Men næste uge bliver spændende!! – og mor og camilla, jeg skal nok prøve at skrive her noget oftere!!

Miss you – men har det fantastisk herovre!
P.S. - har ikke lige fået lagt billeder over fra kameraet, men skal nok lige gøre det snart :D

Ingen kommentarer:

Send en kommentar